Kedi ısırıkları insanlar için tehlikeli midir?

Kedi ısırması  göz ardı edilmemelidir. Pasteurella türlerinden bakteriyel organizmaların ciltteki delikler yoluyla vücuda girmesiyle oluşan Pasteurella multocida gibi ciddi enfeksiyonlara yol açabilirler .

Bir kedi sizi ısırırsa ne yapılır?

• Yarayı antibakteriyel sabunla (klorheksidin) en az beş dakika fırçalayın.
  • Temizlerken yarayı kanamaya teşvik etmek için kası esnetin ve sıkın
  • Etkilenen bölgeyi ılık kaya tuzlarına batırın, tekrar kanamaya teşvik etmek için yaraları esnetip sıkın.
  • Aile doktorunuzdan veya dermotoloji departmanınızdan tıbbi tavsiye alın
kedi ısırnıca ne yapılır

Bu semptomlardan herhangi birini yaşarsanız, acil yardım almalısınız:

• Yaranın etrafında kızarıklık ve şişlik
  • Yara ısınır ve giderek ağrır
  • Yaradan sıvı veya irin sızıyor
  • 38C veya üstü ateş
  • Terler ve titreme
  • Çene altı veya boyun, koltuk altı veya kasıkta şişmiş bezler
  • Yaradan deri boyunca uzanan kırmızı çizgiler
kedi ısırması

Kedi ısırıkları ve kedi tırmalama nasıl önlenir?

Elinizi asla kediniz için bir oyuncak olarak sunmamalısınız ve onlara her zaman oynayabilecekleri çeşitli uyarıcı oyuncaklar sağlamalısınız. Kedileri asla küçük çocuklarla yalnız bırakmayın ve tanımadığınız kedileri okşamaktan kaçının. Yoksa kedi ısırması kaçınılmaz hale gelir.

Kediniz sevişme kaynaklı saldırganlık belirtileri gösteriyorsa, tetikleyicilerin neler olabileceğini öğrenin. Ayrıca kedinizin pire ve keneler için düzenli olarak tedavi edildiğinden emin olarak bartonelloz geliştirmesini önlemek için adımlar atabilirsiniz.

Kedi ısırmasının nedenleri nedir?

Kuşkusuz, kediler korktuklarında veya tehdit altında hissettiklerinde saldırganlık gösterebilir.

Kedi ısırmasının nedenlerine dair üç teori var. Birincisi, sahiplerine artık okşanmaktan mutlu olmadıklarını bildirmeleri. Bir diğeri de statülerini belirlemeye çalışmalarıdır. Üçüncüsü ise bir süreliğine sevilmek, sonunda kedilerde olumsuz düşünceleri harekete geçiriyor.

Sahiplerin kedilerini tanımaları önemlidir, böylece sevişme kaynaklı saldırganlığın anlatılan belirtilerini anlayabilirler.