Ümraniye Pet Kuaför | Kedi – Köpek Traşı ve Banyo

Kedimi – köpeğimi traş ettirmeli miyim, neden?

Kediler ve köpekler yıl boyunca mevsimdeki hava sıcaklığına göre tüy yapısını yenilemektedirler. Soğuk iklim ırkları yaz mevsimine girerken, sıcak iklim ırkları ise kış mevsimine girerken tüy yapılarını ortam sıcaklığına göre değiştirirler.

Ev ortamında bu özelliklerini tam anlamıyla gösteremeyebilirler. Mevsim geçişlerinde eski tüylerin atılması, yerine yeni tüylerin çıkması sürecinde yapılacak tıraş uygulaması tüy yapısını destekleyecektir.

Diğer yandan özellikle İran, Chincilla gibi kedilerde, Golden Retviever, Terrier, King Charles gibi köpeklerde uzun tüy yapısı topaklanmalara, keçeleşmelere sebep olmaktadır. Bu tip durumlar derinin hava almasın engelleyerek akne, mantar, uyuz, pyoderma gibi hastalıklara sebep olabilmektedir. Bu tip durumlarda traş kaçınılmaz bir uygulamadır.

Pet kuaför ve kedi köpek traş hizmeti içerisinde neler var?

Kediniz ya da köpeğiniz traş için kiniğimize başvurduğunda veteriner hekimimiz tarafından dermatolojik olarak muayene edilir, dış parazit, mantar gibi enfeksiyon hastalıklar yönünden değerlendirilir. Unutulmamalıdır ki traş için gelen hastalarımızın azımsanmayacak kadarında gözden kaçan dermatolojik rahatsızlıklar tespit edilebilmektedir. Dolayısıyla deri bakımı aynı iç-dış parazit gibi rutinde uygulanması gereken bir durumdur.

Profesyonel makine ve ekipmanlarla tüy kesimi yapılmaktadır. Her traştan sonra makine ekipmanlarının dezenfeksiyonu en çok önem gösterdiğimiz konudur. Traşın ardından kulak temizliği, tırnak kesimi, göz çevresinin temizliği profesyonel ürünlerle yüksek kalite standartlarında yapılmaktadır ve ekstra ücret talep edilmez.

Kediler, deri ve tüy yapısı sebebiyle çok fazla banyo yaptırılmaya müsait değillerdir. Dolayısıyla standart traş hizmetine kedilerde banyo dahil değildir. Köpekler için ırk ve dostumuzun fizyolojik koşullarına göre banyoya karar verilmektedir.  Profesyonel kalitede şampuanlar kullanılmakta, banyo sonrası ayrıntılı bir şekilde kurutma işlemi yapılmaktadır. Pırıl pırıl olan dostlarımızın nemli bir şekilde kliniği terk etmesi, istemediğimiz bir durumdur.

Neden bir veteriner kliniğinde traş hizmeti almalıyım?

Kliniğimizde yapılan tüm tüy bakımı, traş, banyo hizmetleri veteriner hekim gözetiminde yapılmakta, kullanılan ürün ve ekipmanlar veteriner hekim tarafından alınmaktadır. Dezenfeksiyon işlemleri rutin olarak uygulanmakta, temas yoluyla bulaşan deri hastalıklarının önüne geçilmektedir.

Öte yandan traş için geldiğinizde veteriner hekim tarafından deri sağlığı gözlemlenecek, başlangıç seviyesindeki hastalıklar tespit edilecektir. İşin uzmanı ekibimiz tarafından alacağınız tavsiyeler sizlere nefes aldıracaktır.

Profesyonel traş sırasında dahi vücutta oluşabilen çizik, sıyrık gibi istenmeyen durumlar oluşabilmektedir. İşin ehli kadromuz sayesinde bu riskleri sıfıra indirmekteyiz. Küçük bir ihtimal olsa dahi bunun önüne geçmek için veteriner hekimlerimiz müdahaleye hazır bulunmaktadır.