Kedime elektrik çarptı ne yapmalıyım

Kedime az önce elektrik çarptı, ne yapmalıyım?

Elektrik çarpmasıyla uğraşırken altın kural, kendinizi riske atmamaktır.

Kedinizin bir veteriner hekime gitmesi için yardımınıza ihtiyacı var, bu nedenle güvenliğinizi tehlikeye atabilecek hiçbir şey yapmayın. Elektrik, kas spazmlarına neden olabilir ve bu da kabloların kedinizin çenesine dolanarak kurtulamamasına sebep olabilir.

Canlı akım hala mevcut olabilir ve kedinize dokunursanız sizi de şok edebilir, bu nedenle ilk adımınız gücü kapatmak olmalıdır. Kedinizin elektrik çarpmış olabileceğini düşünüyorsanız, onlara dokunmadan önce bunu yapmanın elektriksel olarak güvenli olduğundan emin olmanız çok önemlidir. Olası elektrik kaynaklarını kapatın. Bu, basitçe duvardaki prizi veya sigortayı indirmektir.

Bu mümkün değilse, uzman yardımı için acil servislerle iletişime geçmeyi düşünün. Kediniz ile canlı akım arasındaki teması tahta veya plastik bir direk kullanarak kesmek mümkündür. Alan ıslaksa çok dikkatli olun çünkü bu aynı zamanda elektrik iletecektir. Bir su birikintisinde yatıyorsa kedinize yaklaşmayın ve önce kendi güvenliğinizi düşünün.

Kedinizi aldıktan sonra onu bir havlu veya battaniyeye sarın ve hemen veteriner hekime başvurun.

Elektrik çarpması kedi

Kedilerde elektrik çarpması

Ceyran çarpması olarak da adlandırılan elektrik çarpması, kedilerde yaygın olarak görülmez, ancak elektrik kablolarını çiğnedikten sonra çoğunlukla yavru kedilerde ve genç kedilerde görülür. Diğer olası tehlike kaynakları arasında açık priz uçları, sarkan iletim kabloları, kırık elektrik devreleri ve nadiren gök gürültülü fırtına sırasında dışarıda yıldırım düşmesi sayılabilir.

Kedilerde elektrik çarpması, nadir de olsa en çok yavru kedilerde ve genç kedilerde görülür.

Elektrik çarpmasının kedilerdeki etkisi nedir?

Bir çok şey akımın gücüne, elektriğin voltajına ve temas süresine bağlıdır.

Çok hafif şoklar, bizim gibi statik elektrik birikimi yaşadığımız gibi hafif bir rahatsızlığa neden olabilir. Bununla birlikte, nispeten zayıf elektrik akımları bile, akım dokulardan geçerken ve dokuların aşırı ısınmasına neden olduğundan ciddi yanıklara neden olabilir.

Çoğunlukla, hasar gören doku öldüğü ve ülser oluşturduğu için, hasarın boyutu birkaç gün sonrasına kadar tam olarak belli olmaz. Bunlar çok kolay bir şekilde enfekte olabilir ve ağızda ise ağrı, aşırı salya akması veya kötü koku olarak fark edilebilir.

Kedilerde elektrik çarpması akciğerlere zarar verebilir ve kedinizin nefes almasını zorlaştıracak şekilde sıvıyla dolmasına neden olabilir – bu hayati tehlike oluşturan duruma akciğer ödemi denir. Bunun gelişmesi iki gün kadar sürebilir ancak birkaç dakika içinde gerçekleşebilir.

Şiddetli şoklar beyin, kalp, akciğerler ve gastrointestinal sistemde dahili hasara neden olabilir. Kedilerde elektrik çarpması, normal kalp atışını bozarak bir aritmiye (anormal kalp ritmi) neden olabilir ve bu da kedinizin çökmesine veya hatta kalp durmasına (kalp atmayı bıraktığında) neden olabilir. En kötü durumda beyin hasarı, bilinç kaybı ve hatta anında ölüm meydana gelebilir. Yıldırım çarpmaları genellikle hemen ölümcüldür.

Kedime elektrik çarpıp çarpmadığını nasıl anlarım?

Kediler elektrikli bir şeyi çiğnerken bulunabilir veya sanki statik bir şok almış gibi sıçrayabilirler. Bir elektrik kaynağının yakınında, genellikle elektrikle hala temas halinde olan evcil hayvanları bilinçsiz olarak bulmak alışılmadık bir durum değildir. Kömürleşme veya başka yanık izleri veya yanmış saç kokusu olabilir.

Alternatif olarak, hafif vakalar, kediniz ağrı belirtileri veya ikincil yanık enfeksiyonu göstermeye başladığında bir veya iki gün sonra keşfedilmeyebilir.

Bilinci yerinde olmayan ve nefes almayan bir kedinin derhal bir veteriner hekime görünmesi ve en yakın veterinere götürülmesi gerekir.

Aşağıdaki belirtilerden herhangi birini gösteren bir kedinin acil veteriner müdahalesine ihtiyacı vardır:

• yanık kanıtı
  • ağrı veya sıkıntı belirtileri
  • artan salya
  • temas yerinde tahriş (örneğin ağzı pençeleme)
  • öksürme
  • nefes almada zorluk
  • nöbetler
  • çöküş veya bilinçsizlik

Hafif ila orta derecede elektrik çarpması yaşayan kediler, aşağıdakilerden herhangi birini veya tümünü gösterebilir:

• şok yerinde ağrı (ağız ağrısı, topallık vb.)
  • öksürme
  • yemek yemede zorluk
  • nefeste artan salya veya kötü koku

Bu semptomlardan herhangi birini gösteren evcil hayvanlar mümkün olan en kısa sürede bir veteriner hekim tarafından kontrol edilmelidir.

Elektrik çarpmış kedim iyileşecek mi?

Sağlıklı, ancak hafif ila orta derecede yanıkları olan kediler genellikle tam bir iyileşme gösterirler. Ciddi yanıkları olan kediler de tam bir iyileşme sağlayabilir, ancak bu haftalar ve aylar boyunca uzun bir zaman alabilir ve muhtemelen ameliyat dahil önemli veteriner müdahalesi gerektirebilir.

Nefes alma güçlüğü veya kalp ritmi anormallikleri olan kediler, ilk birkaç gün içinde aniden kötüleşebilir ve prognozu korunabilir. Tam bir iyileşme sağlamak için bir veteriner hastanesinde yüksek düzeyde bakıma ihtiyaçları vardır.

Bilinçsiz veya komada olan kediler, bir veteriner hastanesinde yoğun bakımda bile iyileşme için kötü prognoza sahiptir.

Kedimin elektrik çarpmasını önleyebilir miyim?

Evdeki elektrik çarpması yaralanmalarının çoğu önlenebilir. Elektrikli aletlerin kullanıldığı veya diğer yüksek riskli alanlarda kedilerin oyun oynaması engellenmelidir.

Kedilerin kabloları çiğnemeleri engellenmeli ve asla oyuncak olarak kullanılmamalıdır. Kediniz kabloları çiğnemeyi seviyorsa, bir ödül ya da kedi oyuncağı gibi daha kabul edilebilir bir alternatifle dikkati dağılmalıdır. Evcil hayvan dükkanından veya veterinerinizden alacağınız acı tat spreyleri de çiğnemeyi caydırmak için yararlı olabilir. Elektrik kablolarının bulunduğu odalarda sürekli çiğneme cihazları denetimsiz bırakılmamalıdır.

Kablo koruyucuları, dolaplara, halı altına gizlenemeyen veya başka bir şekilde erişilemeyen hassas kabloları korumak için kullanılabilir. Kullanılmayan herhangi bir makinenin gücünü prizden çekmeyi veya kapatmayı düşünün. Bu özellikle cep telefonu kabloları için geçerlidir. Kablolarda hasar olup olmadığını kontrol edin ve koruyucu plastik kaplamanın bozulmuş olduğu kabloları değiştirin.

Kediler, tehlikeli olarak işaretlenmiş herhangi bir elektrik alanından (örneğin elektrik santralleri veya jeneratörler) uzak tutulmalıdır. Gök gürültülü fırtınalar sırasında evcil hayvanları içeride tutmayı düşünün.