Kedi Köpek İçin Hemogram

Veteriner hekimlikte oldukça sık kullanılan bir tahlil olan hemogram, kan hücrelerinin sınıflandırılması, sayılması ve hücrelerin birbirine olan oranlarının analizini kapsar. Lökosit, monosit, eozinofil, basofil, hematokrit, eritrosit, platelet gibi parametreleri içerir. Kedilerde özellikle fip, panleukopeni, kedi aidsi-fiv, kedi lösemisi-FeLV gibi viral hastalıkların, chlamidia gibi kan parazitlerinin teşhisi açısından oldukça değerli bir analizdir. Özellikle yavru köpeklerde görülen ve gençlik hastalığı olarak adlandırılan parvo, distemper, corona gibi hastalıklar kan hücrelerinde ciddi değişimlere yol açar. Veteriner hekimler tarafından bu hastalıklar teşhis edildikten sonra kan tablosunun normalleştirilmesi için hangi ilacın seçileceği çok önemlidir. Ayrıca yavru kedi ve köpeklerde aşılama döneminden önce bakılacak olan hemogram tahlili, vücudun bağışıklığının aşıya uygun olup olmadığı konusunda veteriner hekimlere ışık tutar.

Köpeklerde oldukça sık karşılaşılan ve genellikle kene ve pirelerden bulaşan ehrlichia, anaplasma gibi kan parazitlerinin neden olduğu anemi ya da diğer adıyla kansızlık tablolarında oldukça önemli bir testtir. Bir veteriner hekimin karanlığa ışık tutan feneridir denilebilir. Yoğun bir ishal ya da kusma şikayeti olan petinizin tedavi sürecinde hangi tip serum alacağı, ne kadar sürede tedaviye cevap verebileceği gibi konularda veteriner hekiminizin size merak ettiğiniz soruları cevaplandırmasında fayda sağlar.

Ayrıca çok yoğun kanama geçirilmiş trafik kazalarında, özellikle kedilerde gözüken yüksekten düşme vakalarının doğurduğu bir sonuç olan iç kanamanın olası teşhisinde olmazsa olmazlardan biridir. Kedi köpeklerde yapılan kan nakli uygulamalarında hangi kan ne kadar verilmeli sorusunun cevabını hemogram tahlili ile bulmak mümkündür. Doğru bir sonucun elde edilmesi için kanın alınırken steril bir ortamda ve becerikli bir personel tarafından alınması gerekir. Yoğun stres ve korkunun hakim olduğu hastalarda – özellikle kedilerde – stres hormonlarının etkisiyle lökosit değerleri değişeceğinden VetiX veteriner kliniğinde biz kan alan personelden kanın alındığı materyallere kadar oldukça dikkatli davranıyoruz. Kedinizin veya köpeğinizin kan almadan önce rahatlaması için acele etmiyoruz. Dostumuzun klinik ortamına alışmasını sabırla bekledikten sonra nazik bir şekilde kanı alıyoruz ve yaklaşık 20 dakika içerisinde sonucu alıyoruz. Sonuç alındıktan sonra bu tablonun yorumlanması ve hangi hastalığa işaret edebileceği hakkında bir fikre sahip olunması çok önemlidir. Sürekli bilgilerini güncel tutan, tecrübesini her geçen gün geliştiren personelimiz bu işi titizlikle uygulamaktadır.